craroundtheworld.reismee.nl

Auckland: Regen, Regen en nog eens Regen.....

hallo allemaal,

Hier een verhaal vanuit Auckland. Een beetje later dan je van ons gewent bent, want we hebben hier op de Cook eilanden, nauwelijks bereik gehad. Internet vind je hier slechts op een paar plaatsen en telefoon bereik heb je nergens.

Maar goed, in Auckland hebben we helaas slecht weer gehad. Je hebt in auckland veel uitkijkpunten omdat heel Auckland op 53 vulkanen is gebouwd. Helaas hebben we uiteindelijk maar 1 punt kunnen bezoeken en dit is One Tree Hill (bekend van het nummer van u2).

De eerste dag begon al meteen slecht dus besloten we naar Kelly Tarltons te gaan. Dit is een onderwateraquarium met Pinguins, haaien en andere vissen. Ze hadden hier ook de keizerspinguins die waren erg indrukwekkend om te zien, omdat ze echt groot zijn in het echt. Ze waren ook ontzettend dik trouwens! Ook hebben we hier zeesterren vastgehouden en gekeken hoe het voelt om door een inktvis beetgepakt te worden. Ze hadden ook een speciale zeepaardjes expositie. Er was hier een bijzonder soort te zien de dragon seahorse. Deze zijn best groot en zijn rood van kleur en hebben inderdaad best iets weg van een draak. De rest van de dag hebben we nog wat in Auckland rondgelopen en natuurlijk geshopt want dat ga je doen als het regent.

De dag erna begon meteen weer met regen (en met regen bedoelen we echt de regen waardoor je bijna niet de straat op kunt). Daarom zijn we naar het Auckland Museum gegaan een plek die we sowieso al wilde bezoeken. Hier kun je veel over de Maori cultuur terugvinden, maar ook zijn er exposities over de eerste en tweede wereldoorlog. Zelfs met hele gevechtsvliegtuigen. Hier zijn we een aantal uur gebleven om daarna terug te gaan lopen naar de stad, helaas bleek dit niet zon goed idee want de ene plonsbui volgde de andere op waardoor we zeiknat op onze hotelkamer aankwamen.

De derde dag zijn we naar one tree hill gegaan. Dit is één van de uitkijkpunten over Auckland. De boom waarna de berg is vernoemd is er helaas niet meer ,deze hebben ze neer moeten halen toen hij tijdens een storm beschadigd is geraakt. Er staat nu wel een groot standbeeld op de top. Op de top had je inderdaad een prachtig uitzicht over Auckland, alleen jammer dat het zo bewolkt was.

De laatste dag stond vooral in het teken van de voorbereidingen op de Cook Eilanden. Snel nog wat dingen printen voor de USA, Robbin naar de kapper en de laatste spullen aanschaffen zoals Deet. Ons had namelijk inmiddels het nieuws bereikt dat er een dengue epidemie was uitgebroken op het hoofdeiland en we hadden nu niet echt zin om de knokkelkoorts te krijgen. Toen we alles hadden zijn we met de bus naar het vliegveld vertrokken om vervolgens in het vliegtuig te stappen naar de Cook Eilanden. Het was in ieder geval weer een turbulente vlucht. Ze hadden een kleiner vliegtuig genomen dan in de planning stond en door het slechte weer onderweg leken we wel een paar stuiterballen, verschikkelijk! Maar toen we uiteindelijk op de cook eilanden aankwamen was alles weer vergeten. We werden vriendelijk begroet door een man die gitaar zat te spelen tussen de bagageband in.

Morgen vertrekken we alweer naar Los Angeles en meteen onze laatste bestemming de USA. Hier zullen we ook de foto's en het verhaal van de Cook Eilanden online gaan zetten.

geert

wat gaat de tijd toch weer snel . Alweer naar het laatste gedeelte van je wereldreis. Maar het blijf toch weer indrukwekkend wat je meemaakt.
Cook Islands ben erg benieuwd naar de foto's

Maaike

Wat gaat de tijd inderdaad snel! Nog goed genieten van de laatste weken!!
Haha als je nu niet over je vliegangst heen bent Chantal weet ik het niet meer!
x